CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 6 June 2011

TETIBE TERINGAT


As salam . .

HahAa . . Asal ea entry aku bout PRAKTIKAL nie . . Nampak bebeno merindui saat saat praktikal . . HehEe . . Bile dok sesowg dalam bilek nie . . Tetibe lak terimbas dan teringat saat saat praktikal dulu . . Tyme 2 aku baru sem 5 . . Sepatotnye aku praktikal dekat PD besame same nan kawan aku lagi 3 owg iaitu Amoi, Ain dan kakak . . Tapi d sebabkan konflik kekeluargaan dan kesalah fahaman, maka hanya aku dan kakak saje la yg praktikal besame same . . Manakala Amoi dan Ain praktikal dekat Hotel Permaisuri PD . . Praktikal nie ktowg jalankan selama 6 bulan . . Dan macam macam pengalaman ade kot . . Bukan tu je . . Macam macam ragam ktowg jumpa . . 

Na tahu ta aku praktikal kat mane ? Ta yah tahu la kot . . Ish, na tahu jugak . . Aku praktikal dekat Melaka gak . . Belaja Melaka, Praktikal pon Melaka . . Haish . . Aku praktikal dekat Hotel Avillion Legacy Melaka . . Hotel nie 4 bintang . . Seyes aku cakap . . B4 nie aku ta penah pon tahu hotel nie ade dan wujud kat Melaka . . Teruk an aku . . Sampey na praktikal baru aku tahu . . HahAa . . Nampak sangat aku ta penah hayati bangunan bangunan kat Melaka nie . .

Kat sane aku dok umah sewa besame same akak akak yang bekeje kat hotel tu . . Mule mule memang ta best ar . . Ase penat dan bosan . . Mane ta nye, cuti sekali seminggu . . Pastu ikut shift . . Memang saket la . . Dan ta de LIFE langsung . . Tapi aku ape de kesah . . Ta de LIFE aku buad ade life . . HahAa . . Ta an la na keje je . . Penat kot cam 2 . . Tapi semakin lame menjalani praktikal kat situ, semakin best dan syok . . Diowg nie mule mule je kerek . . Biase la SENIOR katekan . . Mesti na tunjuk PRO kat adek adek . . Lame lame ngam kot . . Ajak lepak same . . Karaoke sesame . . Memang best . . Diowg nie memang hepening gyle . . Tapi skunk aku dgr ramai yg da benti . . Ta tahu la betol ke ta . . Ntah la . . Ta tahu na jadi ape . . Oke la, aku ase nie je kot entry aku bout praktikal aku . . Jap jap, aku upload skali gamba gamba yang ta bape na best tyme aku praktikal dulu dulu . . Hayatila dengan kesyahduan ea . . Trimass . .

HOTEL AKU PRAKTIKAL

KENANGAN BESAMA

FRONT OFFICE


Nie tyme kat Front Office . . Tyme keje . . Kalau ta silap aku shift petang kot . . Sempat agy ktowg beposing . . Yang gamba kat atas skali 2 aku nan kak Sha . .  Dye tu garang siket . . Tapi oke . . Yang nie pulak kak Nurul . . Dye gyle gyle siket . .

COFFEE HOUSE


Nie pulak staff dan budak budak training kat Coffee House dan Banquet . . Staff diowg siket je . . Yang selebihnye dak training . . 

Kakak, aku dan Faten ( Nyot ) . . Tyme nie kat basement . . Ta de keje da hai !! 

Aku dan kakak . . 
Selepas mengelap sudu, garfu dan pinggan untuk waktu makan seterusnye .  

Nyot dan aku . .
Ta bape na ade keje . 

Hakim dan aku . .
* Start dari gamba kakak, aku dan nyot sume gamba budak budak training . . 

Nie Manager aku . . Mr Joe

Nie pulak aku nan Kak Fieza . . Dye nie Supervisor Coffee House . .


Nie kapten Coffee House . .
Gamba atas Kak Mas, Abg Jamil dan bawah nie Kak Nurul


Gamba nie tyme bulan Puasa . .
Atas Vick, Kak Mas, Ain dan Kak Nurul . .
Gamba bawah nie ta yah la aku terangkan . .
Kenalkan . . Kannn !

HOUSEKEEPING


Nie tme kt pejabat HK . .
Baru je tuka department . . 
Gamba yang atas 2 Syafiq dan kakak . .
Dye pon dak praktikal gak . . 
Tapi kolej laen . . Gamba yg bwh nie ta perlu terangkan . .
HehEe . .


Aku dan Bhim . .
Owg sibuk buad keje aku sibuk tangkap gamba . .
Adesss . . 

Kat gym besame abg wan . .

TYME MERONGGENG
Abg Kiran dan Aku 

Syidah dan Maybell

BERKARAOKE
 Sakan Cik Syida menyanyi

Beposing .

 Snap . . Snap . . Snap

Maybell, Syida dan Aku .

p/s : Nie memang betol betol windu saat saat praktikal . . Abes sume gamba aku upload . . HehEe . .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...